nyaraló

Nagy kincs, ha az embernek van egy nyaralója, ahova elvonulhat a világ gondjai elől, és nyugodtan kipihenheti magát. A pihenés és a nyugalom azonban csak akkor lesz garantált, ha a nyaraló rendben van tartva. Bizonyára sokan tapasztaltuk már, hogy amikor egy év után újra lejutunk a nyaralóba, rengeteg munka vár minket.

Ez pedig nem hogy elveszi az időt a pihenéstől, de újabb feszültséget generál. Az alábbiakban összeszedtünk néhány olyan tippet, amelyek segítségével otthonosabbá, kényelmesebbé tehetjük a nyaralónkat.

1. Állandó áramellátás

Csak azért, mert kilépünk az otthoni megszokott környezetből, a nyaralóban sem kell lemondani a mindennapos kényelemről. Vagyis, nyugodtan igényt tarthatunk olyan alapvető dolgokra, mint a vezetékes víz, vagy az elektromos áram.

Sok nyaralónál tapasztalhatjuk, hogy olyan eldugott helyen találhatók, ahova rendkívül költséges, vagy teljességgel lehetetlen bevezetni a közműveket. Azonban még, ha meg is oldható, akkor sem szívesen fizetjük a számlát egész évben úgy, hogy mindössze pár hetet töltünk ott.

Akárhogy is, a nyaralóban úgy tudjuk a legkönnyebben megoldani a szükséges áramellátást, ha beruházunk egy napelemes rendszerre. Ebben az esetben pedig kifejezetten fontos, hogy a napelemes rendszer képes legyen önmagában tárolni az energiát, és ne kelljen a hálózatra csatlakoztatni.

Egy 10kw szigetüzemű napelem rendszer már nagyobb házak áramellátását is képes biztosítani, ezért egy kisebb nyaralóhoz talán túlzásnak tűnik. Azt azonban nem árt figyelembe venni, hogy minél nagyobb a napelem rendszer teljesítménye, annál hamarabb térül meg az ára. Egy ekkora méretű napelemmel nem csak a mindennapos elektromos áramot biztosíthatjuk, hanem akár szauna, vagy medence fűtéshez is alkalmazhatjuk.

Ez pedig lehetővé teszi, hogy a nyaralónk ne egy félig üres kaliba legyen, hanem a kikapcsolódás és a feltöltődés szigete, ahova akár télen is leugorhatunk egy hétvégére, ha némi pihenésre vágyunk.

A szigetüzemű napelem rendszer előnye, hogy független a központi hálózattól. Saját tárolókkal rendelkezik, ahol megőrizhetjük azt az energiát, amit a termelés után nem tudunk azonnal felhasználni. Mivel általában nem sok időt töltünk a nyaralóban, garantált, hogy egész évre termelhetünk áramot a napelemmel, így bármikor készen áll az érkezésünkre.

2. Otthonos belső

Ahogy már említettük, fontos, hogy a nyaraló belseje is otthonos legyen, hiszen azért jövünk ide, hogy jól érezzük magunkat. Rendkívül sokat dob a hangulaton, ha nem horgászszékeken kell ülni az asztal körül, és éjszaka sem felfújható gumimatracokon kell forgolódni.

Ne sajnáljuk a pénzt és az időt a nyaraló berendezésétől, mert minden egyes lépéssel csak a saját nyaralásunkat tesszük élvezhetőbbé. Burkoljuk le a belső felületeket a stílusunknak megfelelően. Használjunk tapétát, és képeket. A szobanövényekkel óvatosan kell bánni, hiszen ha élő növényekről van szó, akkor azokat egész évben gondozni kell.

Igaz, hogy azt mondtuk, hogy érdemes minél otthonosabbra berendezni a nyaralót, most mégis egy kicsit ellentmondunk magunknak. A nyaraló nagyszerű lehetőséget ad arra, hogy kipróbáljunk újabb, az otthonitól eltérő stílusokat. Senkinek nem árt, ha egy kicsit kiszakad a megszokott környezetéből. Ezért, ha a nyaralónk stílusa eltér az otthoni dizájntól, a visszatérés is jobb lesz.

3. Rendezett kert

Utolsónak hagytuk a legfontosabb témát, ez pedig a nyaraló kertje. Nem véletlen, hiszen általában itt vár ránk a legtöbb munka. Fűnyírás, gyomlálás, gereblyézés, ágvágás, locsolás, és még lehetne sorolni. Néhány egyszerű lépéssel azonban ezeket a feladatokat is megkönnyíthetjük.

A fűnyírást úgy lehet a legegyszerűbben megoldani (anélkül, hogy minden hétvégén le kéne menni, és személyesen elvégezni), hogy beszerzünk egy automata robotizált fűnyírót. Ha ezt a megoldást választjuk, számolni kell azzal, hogy az automata fűnyíró akkor a leghatékonyabb, ha minél kevesebb terepakadály kerül az útjába. Más szóval, valamelyest le kell egyszerűsíteni a kert elrendezését, hogy a fűnyíró zavartalanul működhessen.

Egy automata öntözőrendszer kiépítése során azonban nincs szükség ilyen kompromisszumokra. Az egyetlen ami kell, egy ásott vagy fúrt kút. A kútba telepíthetünk egy szivattyút, amely felszívja, és eljuttatja a vizet egy hidrofor tartályba. Az ily módon kialakított házi vízművel nem csak a kert locsolását, de a nyaraló teljes vízellátását is biztosíthatjuk.

Aki igazán luxus körülményeket szeretne teremteni a nyaraló kertjében, gondolkodjon el egy grill terasz, vagy egy nyári konyha kiépítésén. Egy rendezett kertben nagyszerű grill party-kat lehet tartani, amihez fontos a megfelelően kialakított hely. Ráadásul, egy lekövezett, akár tetővel fedett grill terasz gazosodni sem fog, vagyis kisebb területen kell majd gyomlálni.

Ha szívesen vagyunk a szabadban, a nyaraló kertjében is jól jöhet néhány kényelmes, igényes kerti bútor. Egy függőágy, esetleg egy dekoratív pad az árnyékban nagyszerű lehetőséget kínál, ha madárcsicsergés közepette szeretnénk eltölteni az ebéd utáni sziesztát.