Támogatott tartalom

5 természetes megoldás egészségünk megőrzése érdekében

egészség
Kép forrása: 123rf.com

Vajon mi a fontosabb: a fiatalság vagy az egészség megőrzése? Azért egy pillanatra gondolkodóba esünk. A válasz egyszerű, miért kellene választani? Ha valaki egészségesen él, tudatosan táplálkozik és figyel magára, akkor garantáltan az öregedési folyamatok jelei és később és lassabban fognak az ajtón kopogtatni.

Nézzük, milyen lehetőségeink vannak fittségünk és fiatalos, egészséges külsőnk megőrzésében! A válaszok természetesen belül keresendőek!

Szedjünk kollagént!

A kollagén a testünkben előforduló fehérjék közül a leggyakoribb, felelős minden szerv és szövet, a bőr, az izmok, csontok, porcok és ízületek egészségéért.

A kollagént egyfajta ragasztóként is felfoghatjuk, hiszen valóban összetartja szervezetünk alkotóelemeit.

A kollagén és hialuron természetes szintézise 25 éves kor felett csökkenni kezd, ezért egy 30+-os embernek már nagyon oda kell figyelni a pótlásra (étel, kollagén ital), ha sokáig szeretne ruganyos, fiatalos, fitt maradni!

A kollagén segít a bőr rugalmasságának megőrzésében, így megelőzhetőek és csökkenthetőek a ráncok. A hidratáltságban is fontos szerepet játszik, hiszen a kollagénszint csökkenése bőrszárazsághoz, és érdességhez vezethet. A kollagén véd a káros UV-sugárzástól,erősíti a körmöket, a hajat.

A kollagén nemcsak a szépség oldaláról segíti az egészségünket, hiszen alapvető fontosságú a csontok, porcok, ízületek egészségéhez. Sőt, igazából minden egyes szervünknek (tüdő, szív, máj stb.) szüksége van rá!

A kollagén természetes módon az állatok kötőszöveteiből nyerhető ki, húsok, belsőségek, csontleves vagy hal fogyasztásával. Természetesen alkalmazhatunk étrend-kiegészítőket, kollagén port, kapszulát vagy folyékony kollagént. A fehérje beépüléséhez fontos a C-vitamin is.

Ismerjük meg az adaptogén növényeket!

Kevés olyan ember van, aki az idő előrehaladtával ne szembesülne valamilyen szervi problémával. Okozhatja vitaminhiány, a mozgásszegény életmód, egy lelki krízis vagy a krónikus stressz, és persze valamelyik szerv nem megfelelő működése is.

Az adaptogén hatású gyógynövények a túlműködő folyamatokat tompítják, míg az alulműködő folyamatainkat serkentik, vagyis igyekeznek harmonizálni a belső folyamatokat. Az adaptogén növények ráadásul általában az immunrendszert is erősítik, mentálisan frissítőek, energizálnak, ezért pozitív hatásuk széles skálán mozog.

Ide tartozik a maca gyökér, az ashwagandha, a ginzeng és a rózsagyökér (rhodiola rosea) is. Ezeknek a kivonatai számos bioboltban, webshopban elérhetőek, érdemes kipróbálni őket, ha úgy érezzük egy kis általános közérzet javításra, extra energiára lenne szükségünk természetes forrásból.

A víz az élet záloga

Nem véletlen, hogy minden élőlényben 70-80%-ban jelen van, és a Föld bolygón is ez az aránya a szárazföldekhez képest. A misztikus H2O egyveleg minden élet alapfeltétele, ezért ne csodálkozzunk, hogy a hidratálás az egyik legfontosabb, ha egészségesek szeretnénk maradni.

A tiszta ivóvíz kell az agyunknak, hogy éles és friss maradjon, szükséges minden szervünknek és szövetünknek, nem utolsó sorban a szomj oltására is ez a legmegfelelőbb anyag.

Ne feledjük, egyéb folyadékok, mint a zöld tea vagy a kávé nem minősül hidratálónak, sőt, ezek pont fokozzák a vízvesztést! Ha kávézol, minden egyes csészére számolj pluszban 1-2 dl vizet!

Mozogjunk többet!

Igen, bizonyos időszakokban vagy a nyári melegben nehéz rávenni magunkat a sportolásra, mozgásra. Ugyanez igaz bizonyos kor felett is, amikor már itt fáj-ott fáj. Pedig a mozgás pont, hogy gyógyír a fájdalmakra, mozgásszervi bántalmakra. Akár a fejfájást is elmulaszthatja.

A testünk mozgásra van kitalálva. Láttál már idős macskát? Jobbára ugyanúgy ugrik, mászik, mint a fiatal. Nem véletlen, az állatvilág a végsőkig őrzi fittségét és nem kérdés, hogy mindennapjaik része a mozgás.

A mozgás hatására felpörög az anyagcsere, jobban működik a hormonrendszer, serkentjük a méregtelenítést, eddzük a szív- és érrendszert, a tüdőkapacitást, jobb kedvünk is lesz tőle, nem utolsó sorban pedig teszünk az elhízás ellen, ami számos betegség kockázati faktora.

Nem kell mindig beleszakadni a sportba, nem kell maratont futni vagy világcsúcsot dönteni, éppen elég egy 20-30 perces könnyed mozgásforma, legalább heti 2-3 alkalommal.

Az elmét is tápláljuk!

Ép testben ép lélek? Vagy ép lélekkel ép a tested? Oda-vissza működik, de kétség sem fér hozzá, hogy ha lelkileg rendben vagyunk, akkor sokkal kevesebb esélye van a lebetegedésnek, fertőzéseknek, gyulladásoknak, fájdalmaknak.

Nehéz manapság nem stresszelni, pedig mindenhol ezt olvassuk javaslatként. Ha a stressz nem is kerülhető ki mindig, tudatosan tehetünk a mérleg ellenkező serpenyőjébe.

  • Olvassunk,
  • írjunk blogot, verseket,
  • zenéljünk, táncoljunk egyet,
  • sétáljunk nagyokat,
  • keressük vidám barátok társaságát,
  • élvezzük ki a napsütést,
  • hallgassunk zenét,
  • relaxáljunk, meditáljunk,
  • menjünk állatos kávézóba vagy egy menhelyre önkénteskedni és sétáltassunk, szeretgessünk kutyusokat!

Ezer féle módja van annak, hogy lelkileg jobban érezd magad, fedezd fel és ragadd meg!

Kép forrása: 123rf.com

Hirdetés (X)

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom