arculattervezés

A vállalati márkaépítés lényeges eleme az arculattervezés, a vállalati arculat kialakítása, amely láthatóvá és beazonosíthatóvá teszi a céget, kifejezve annak értékeit és identitását. Az arculatnak hitelesnek, rugalmasnak és felismerhetőnek kell lennie.

A jó arculattervezés révén a célcsoport azonosulni tud a márkával, így hűséges tud lenni hozzá hosszú távon is, de alkalmas arra is, hogy felismerhetővé tegye, megkülönböztesse a versenytársaktól. Ennek érdekében az arculat valamennyi eleme felismerhető és konzisztens.

Hogyan érhető el, hogy egyedi legyen? Milyen elemei vannak a cégarculatnak?

Az arculattervezés folyamata

Az arculat, így az arculattervezés egyre fontosabbá válik az online térben, ugyanis ez teszi felismerhetővé a cégeket, különbözteti meg a versenytársaktól. Az Ideasytle egyedi és nívós arculattervezést vállal, a logó elkészítésétől kezdve valamennyi grafikai anyag elkészítésén át az animációs videókig, de a kreatív webdesign és a weboldalkészítés is a kisujjukban van.

Az arculattervezés folyamata 5 fő fázisra bontható:

  • Briefing: Sarokpont, a vállalkozás és az ügynökség/designer közötti együttműködés kulcsa, a mindennek az alapjául szolgáló információk átadása
  • Elemzés: A célcsoport meghatározása, pozicionálás, erősségek és gyengeségek meghatározása
  • Stratégia kidolgozása: Vízió és küldetés
  • Alkotás, vizuális kidolgozás
  • Megvalósítás: Minden ötlet csak annyira jó, amennyire a megvalósítása. A tervezés és a gyártás során is a legnagyobb gondosságra, szakszerűségre és következetességre van szükség, amelynek alapjául az arculattervezési kézikönyv szolgál.

Az arculattervezés legfontosabb elemei

Az arculatnak illeszkednie kell a célcsoport fejében kialakítani kívánt elképzeléshez, tükröznie kell a vállalat által képviselt értékeket. A vállalkozások egységes megjelenése érdekében használt legfontosabb designelemek, amelyek a céggel kapcsolatban az online és offline anyagokon, minden csatornán visszaköszönnek:

  • Márkanév
  • Logó
  • Tipográfia
  • Színrendszer
  • Ikonok
  • Vizuális nyelv
  • Illusztrációk
  • Animációk
  • Fotók
  • Weboldal arculat
  • Közösségi média felületek
  • Csomagolás
  • Iroda, gyártóüzem, céges flotta megjelenése

A cégarculat kialakítása elsősorban grafikai munka, de szoros összefüggésben van a marketinggel.

A logó és a grafikai tervezés fontossága

A logó és a weboldal a márka kézzelfogható kifejeződése, így fontos a vállalkozások számára, mert a tulajdonjogot, a minőséget és az értékeket kommunikálja, bizalmat épít. Ez az egyik első interakció, amelyet az emberek a cégeddel folytatnak, így egy lehetőség arra, hogy pozitív első benyomást keltsen, megmutassa, hogy minőségi szolgáltatást nyújtasz, és vizuálisan kifejezze a célodat.

A konzisztensen alkalmazott, egységes és profi cégarculat csábító a potenciális ügyfelek számára, megerősíti a vállalkozás szakmaiságát, míg egy rosszul megválasztott megjelenés megkérdőjelezi azt, visszafordulásra késztetheti a látogatót. Fektess a grafikai és logótervezésbe, visszahozza az árát!

Hirdetés (X)

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom