Amit a Facebook hirdetési típusairól tudni érdemes

A Facebook fejlesztései gyakran még a kampánymenedzsereket is megizzasztják. Nehéz lépést tartani, hiszen szinte havonta történnek változtatások, és jelennek meg újfajta hirdetési típusok. Az alábbi cikkel segítünk eligazodni ebben az újdonságokkal teli világban.
Hirdetéskezelés profi szakértőkkel
Kezdőként kiismerni magunkat a folyamatos változtatások ellenére bizony küzdelmes, de ugyanígy a haladó vállalkozók is nehézségekbe ütközhetnek. A Facebook hirdetések megtervezését, és kezelését tanácsosabb profikra bízni, például egy veterán ügynökségre.
A 7Blog performance marketing szolgáltatása révén kampányaink felügyelete és optimalizálása senior szakértők által történik. Így a hirdetések nem pénzégetőként funkcionálnak, hanem tudatos tervezéssel, mérésekkel komoly versenyelőnyhöz juttathatnak, miközben hosszabb távon is megalapozható a vállalkozás fejlődése.
De vajon melyik hirdetési típusnak mi a jellegzetessége, és mikor érdemes őket alkalmazni?
A klasszikus hirdetési típusok tudnivalói
A képes vagy videós hirdetések tipikusan a hagyományosnak mondható fajták közé sorolandók. Ezek tekinthetők a leggyakrabban használt formátumoknak, és bizonyos helyzetekben valóban nagy hatékonyság jellemzi őket. Forgalomtereléshez például a képes változat a legajánlottabb.
A képes hirdetést érdemes alkalmazni, amennyiben a cél a weboldal forgalmának növelése, illetve ha kisebb a produkciós büdzsé.
Ezzel szemben a videós formátum előnye, hogy villámgyorsan kapcsolat alakítható ki a felhasználókkal, ráadásul jóval figyelemfelkeltőbb, ezáltal több emberhetsz eljuthatunk. Manapság már nem csupán a nagy cégek alkalmazzák ezt a típust, hanem a KKV szektor is előszeretettel használja.
Fontos, hogy előre meghatározzuk a célcsoportot, és kihangsúlyozzuk a legfőbb termékelőnyöket. Egy-egy videós hirdetés révén röviden, mégis kreatív módon juttathatjuk el üzenetünket adott célcsoporthoz. Mindezt okosan kivitelezve igen nagy organikus elérést produkálhatunk. Kifejezetten ajánlott ez a típus olyan piacon, ahol hatalmas a verseny.
Kevésbé népszerű Facebook hirdetési fajták
Az elmúlt években több extra típussal találkozhattunk, az egyik ilyen például a collection, amely révén akár 50 termék is bemutatható. Ezek a kollekciók felfoghatók afféle átmenetként a Facebook és az oldalunk között. Webshopok esetében az egyik legütősebb hirdetési formátum.
A Slideshow, azaz vetítés a képes és a videós hirdetések kombinációja, vagyis a képek egy videóban megjeleníthetők. Ennek előnye, hogy termék, és szolgáltatás bemutatására is alkalmas. Kiváló akkor is, ha a videóhoz szükséges erőforrások szűkösek.
Megemlítendő még a Lead generation, ez különösen akkor bizonyul hasznosnak, ha még nincs meggyőző weboldalunk, ugyanakkor a gyors lead szerzés a cél.
Számos egyéb kevésbé közismert formátum közül válogathatunk, de érdemes feltennünk a kérdést, hogy a hatékonyság valóban a hirdetési típuson múlik? Valójában ennél sokkal többről van szó!
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)