alma
alma

Kép forrása: Pixabay.com

Közismert mondás, hogy „Napi egy alma, az orvost távol tartja” cikkemben annak járok utána, mi is teszi annyira értékessé ezt a remek gyümölcsöt.

Természetesen az alma sem csodaszer, azonban vitaminokban és egyéb tápanyagokban is bővelkedik, amire egész évben, a téli megfázásos időszakban pedig különösen szüksége van a szervezetnek.

Vitaminok közül A, B és C-vitaminból tartalmaz számottevő mennyiségben, emellett kálium, kalcium, magnézium és folsav tartalma is említésre méltó. Kalóriatartalma egy átlagos méretű almára vetítve kb. 80kalória, így bátran nassolhatjuk például uzsonnára.

Tápanyag tartalmán túl az alma pektin tartalma miatt igazán egészséges gyümölcs, ugyanis ez a vízben oldott rostanyag, segít az emésztési problémák leküzdésében, mérsékli a koleszterinszintet, és csökkenti a magas vérnyomást káliumtartalmának köszönhetően.

A benne található almasav és gyümölcssav segít a szervezet méregtelenítésében, mérsékli a vesekő és húgysavképződést. Méregtelenítő tulajdonsága miatt, fogyókúrázóknak is érdemes fogyasztani.

Az alma főként nyersen, héjával együtt igazán tápláló, de sokféleképpen felhasználhatjuk a konyhában. Süteményekhez, gyümölcs és zöldségsalátákhoz, müzlihez, mártásokhoz egyaránt remek.

Kép forrása: Pixabay.com

Forrás: Házipatika

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Mozaik