logisztika

Egy válság időszakában a cégeknek mindenképp igazodniuk kell a megváltozott – és gyakran igen kellemetlen – körülményekhez. Számos lemondás és megszorítás jellemez egy ilyen periódust, amely innovatív és kreatív megoldásokat szül a logisztika és a szállítmányozás területén is.

A Schoeller Allibert műanyag tárolókat és konténereket gyártó vállalat pontosan ezt tette: válaszolva a piac aktuális igényeire az általuk gyártott termékek árusítása mellé hozzáadta azok hosszútávú bérbeadásának lehetőségét is. Vizsgáljuk meg, hogy milyen előnyei vannak ennek a lépésnek a cég szempontjából.

A tőke befagyasztásának elkerülése

Amikor egy cég üzleti tervet készít, azt mindig az előreláthatóság jegyében teszi. Amikor az állandóság kikerül a képből, az közvetlen hatással lesz a vállalati működésre is. Ilyenkor minél gyorsabban kell reagálni a piaci bizonytalanságra, a csökkenő gazdasági eredményekre szinte minden szektorban.

Erre egy ékes példa, amikor a Schoeller Allibert a COVID-19 idején bevezette új szolgáltatását. A műanyag tárolók és raklapdobozok bérlése opció egyúttal a vállalat döntéshozó személyei által megfogalmazott elvárásokra adott választ.

A lehetőség azért figyelemre méltó, mert a valóságban olyan megoldást kínál, amellyel nem hoznak létre hosszútávú kötelezettségeket, illetve nem fagy be a céges tőke.

A pandémia alatt a szinte lehetetlen következtetni akár csak a következő negyedévre – a bérlés viszont nem állít nagy elvárásokat azok felé, akik igénybe veszik a szolgáltatást, mégis működhetnek tovább. Az ilyen „orvosságok” segítik elő azt, hogy a válság után hamarabb visszaálljon a megszokott rend, és minél kevesebb cég mondjon csődöt.

Alkalmazkodó logisztika

Azoknak a cégeknek, akik igénybe veszik a Schoeller Allibert szolgáltatását, nem szükséges egyszerre komolyabb összeget befektetniük. A bérbeadásból nem következik, hogy nagyobb pénzösszeggel kell rendelkezni a határidő lejártakor, a bérleti díj ugyanis eloszlik előfizetés formájában az elkövetkező hetekre, hónapokra. Így azokra a területekre fordíthatja az adott vállalat a megmaradt tőkéjét, ahol égető szükség van rá a pandémia idején.

További előnye az újrahasznosítható műanyag tárolók bérlésének, hogy bizonyos feltételek mellett a raklapok és konténerek ellenőrizhetők. Vagyis, ha a szolgáltatást igénybe vevő cégnek kedvező tapasztalatai vannak a bérelt termékeket illetően és pénzt hoz a konyhára, akkor még a bővítés is szóba kerülhet. A vállalatban tevékenykedő logisztikai menedzserek számára pedig nagyfokú financiális rugalmasságot, és több mozgásteret biztosít.

Amint látható, a válság alatt az efféle innovatív megoldások és a cégek közötti együttműködés az egyik kulcs, hogy a gazdaság mihamarabb újra visszaálljon a megszokott kerékvágásba. Az aktuális piaci igényekhez való elasztikus hozzáállás pedig nemcsak segíthet kilábalni a szereplőknek a nehéz helyzetből, de még akár profitot is termelhet.

Hirdetés (X)

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom