szövegírás

Ahhoz, hogy a vállalkozásod sikereket érjen el az online térben, nem elegendő csupán weboldallal, versenyképes áron kínált, keresett és minőségi termékekkel/szolgáltatással rendelkezni, szükség van az online marketing eszközeinek alkalmazására is.

A weboldal és social media, valamint a fizetett hirdetések szöveges tartalmai mind azt a célt szolgálják, hogy felkeltsék a látogatók érdeklődését, és cselekvésre ösztönözzék őket, konverziót eredményezzenek. Ez azonban a gyakorlatban nem ilyen egyszerű, több tényező függvénye, és a szövegírásnak is megvannak a maga szabályai. Tollra és papírra nem lesz szükséged, így a környezetet kímélheted.

Amennyiben viszont javítani szeretnél az eredményeiden, érdemes mélyebben beleásni magad a marketing szövegírás rejtelmeibe még akkor is, ha az online marketinget az e téren nagy tapasztalattal rendelkező Adlab ügynökségre bízod. Lássuk, milyen lehetőségeid vannak!

Magad uram, ha szolgád nincs!

A szöveges tartalmak, a hidetésszövegek hatékonysága elengedhetetlen a sikerhez, ahhoz, hogy kitűnj a versenytársak közül. Weboldalad aszerint jelenik meg a Google találati listáján, hogy mennyire tartja azt minőséginek, értékesnek és relevánsnak a keresőóriás.

Az értékelés során számtalan szempontot mérlegel, amelyek közül egyesek ismertek, így van ráhatásunk, mások azonban titkos összetevők. A szöveges tartalmak megírását bízhatod profi szövegírókra, vagy Te magad is megbirkózhatsz velük.

Többféle módszer létezik, hogy számodra melyik lesz a megfelelő, azt a célok, a tartalom típusa, valamint az írás stílusa dönti el. Érdemes tehát megismerni az 5 legismertebb, leggyakrabban alkalmazott stratégiát.

Szövegírási módszerek, amelyek segíthetnek

A 4C stratégia szerint a jó szövegnek érthetőnek, tömörnek, meggyőzőnek, vagyis érdekesnek és hitelesnek kell lennie. Ehhez alaposan ismerni kell a célközönséget, határozott célokkal kell rendelkezni, továbbá megoldást kell mutatni számukra, el kell oszlatni a kétségeiket.

Működőképes és sokak által alkalmazott stratégia a Probléma, rábeszélés, megoldás megnevezést kapta, és egy, a közönséget érdeklő problémából indul ki, és az érzelmekre hatva igyekszik rábeszélni őket az általa kínált megoldásra. Talán ez a legkönnyebben elsajátítható stratégia, sokan használják, így mára kissé veszített a hatásosságából.

A Híd, híd után módszer egy kapcsolatot hoz létre az író és az olvasó között, és annyiban tér el az előzőtől, hogy pozitív mondandót fogalmaz meg, vágyakat kelt az olvasókban, és ezekre szolgáltat megoldást mások példáin keresztül.

Menj biztosra!

Az AIDA módszer az egyik legrégebbi szövegírási formula, amely arra fókuszál, hogy meggyőző szöveggel megragadja, felkeltse az olvasó figyelmét a termék vagy szolgáltatás iránt, vágyat ébresszen benne, és végül rávegye a cselekvésre.

A storytelling módszerét kevesen használják, ehhez szükségeltetik leginkább írói véna, illetve nem minden márka üzenetét képes átadni, ugyanakkor rendkívül hatékony.

Ezek a módszerek a segítségedre lesznek, ötleteket adnak, ha gyorsan és hatékonyan szeretnél szövegeket írni.

Kép forrása: Pexels.com

Hirdetés (X)

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom