pszichológia

Az életmódorvoslás nemcsak az olyan betegségek, mint a szívbetegségek és a cukorbetegség megelőzésére és kezelésére alkalmazható, hanem javíthatja a mentális egészséget és az érzelmi jóllétet is. Hogyan? Azonnal kiderül!

A mentális egészség megőrzése korunk egyik legnagyobb egészségügyi kihívása

A LifestylePro Academy Életmód és táplálkozási tanácsadó képzése magánszemélyek részére biztosít széles körű ismereteket az életmódorvoslás terén. Ennek egyre nagyobb a jelentősége, hiszen egyre többen ébrednek rá arra a megmásíthatatlan tényre, hogy az egészség olyan érték, aminek a megőrzése sokkal kellemesebb és fájdalommentesebb feladat, mint a helyreállítása.

Az életmódorvoslás a mentális betegségek megelőzésében és leküzdésében és az érzelmi jóllét megteremtésében is szerepet játszik. Többek között a táplálkozás, a mozgás, a pihenés, a természetes környezet jellemzői egyaránt befolyásolhatják.

Összefüggés van a mentális egészség és az étrend minősége között

Ki hinné, hogy az emberi szervezet az erősen feldolgozott élelmiszerekre is idegen betolakodóként tekint, amire depressziós tünetekkel reagál?

80 000 nagy-britanniai személy bevonásával végeztek vizsgálatot, amelyben dózis-válasz összefüggést tapasztaltak a gyümölcs- és zöldségfogyasztás és a boldogságérzet kialakulása között. Aki napi 7-8 adag gyümölcsöt és zöldséget fogyasztott el, az optimális boldogságérzetet érzett.

A bizonyítékok arra utalnak, hogy a pozitív érzelmi jóllét előmozdítása szempontjából a teljes értékű növényi alapú élelmiszerek a legelőnyösebbek, de a depressziós tünetek csökkenése a mediterrán típusú, növényi táplálékokat hangsúlyozó étrendnél is megfigyelhető.

A mozgás is csökkenti a depressziót, mivel pozitív érzelmeket hoz létre

A fizikai aktivitás a leghatékonyabb antidepresszáns, de még mindig nem használjuk ki eléggé. A rendszeres mozgás vitathatatlanul összefügg a jobb hangulattal és a depresszió megelőzésével. Tudományosan bizonyított, hogy a fizikailag aktívabb emberek boldogabbak, mert a testmozgás enyhíti a depressziót, hatékonyan javítja az érzelmi jóllétet.

A környezetünk fontosságát sem szabad elfelejteni

A természetes környezet elősegíti a mentális egészség és az érzelmi jóllét fenntartását. A zöldfelületek mennyiségének 1%-os növekedése 4%-kal csökkenti a szorongásos és hangulati zavarok előfordulási gyakoriságát. A természetes tájak terápiás hatásait már régóta ismerik.

1984-ben Ulrich figyelte meg, hogy azoknak a kórházban tartózkodó betegeknek, akiknek kilátásuk volt egy természetes tájra, kevesebb fájdalomcsillapító gyógyszerre volt szükségük, és rövidebb ideig kellett kórházban lenniük.

Kutatások szerint a természethez jobban kötődő emberek nem szenvednek annyira a szorongástól és dühtől, nagyobb életerővel rendelkeznek.

A mentális egészség javítható életmódorvoslással, érdemes alkalmazni, ahol és amikor csak lehet.

Kép forrása: Pixabay.com

Hirdetés (X)

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom