kertész

Manapság már minden vállalkozás számára megkerülhetetlen, hogy online is elérhető legyen. A potenciális vásárlók egyre gyakrabban használják az internetet információgyűjtésre és vásárlásra is. Szinte mindenkinek ott az interneteléréssel rendelkező telefon a zsebében, aminek a használatával azonnal tájékozódhat. Épp ezért fontos, hogy kiaknázzuk az internetben rejlő előnyöket.

Ennek pedig a legalapvetőbb formája vállalkozóként az, ha egy weblappal rendelkezünk. Persze regisztrálhatunk a közösségi média felületekre, vagy vásárolhatunk online hirdetéseket. Viszont idővel mindenképp szükségünk lesz egy központi felületre.

Egy olyan felületre, ahol bemutathatjuk termékeinket, szolgáltatásainkat, referenciáinkat. Továbbá kapcsolatfelvételi és vásárlási lehetőséget biztosíthatunk.

Ha megfogalmazódott benned, hogy szeretnél egy saját honlapot, akkor a következő kérdés az, hogy hogyan juthatsz hozzá?

Alapvetően kétféle mód létezik. Vagy te magad készíted el a kertészeti vállalkozásod weblapját, vagy kiszervezed a megvalósítást.

Ebben a bejegyzésben a legfontosabb szempontokat gyűjtöttem össze, amelyek alapján könnyebben megválaszolható, hogy hogyan is kezdjünk neki a folyamatnak.

1. Az anyagiak

Kezdjük az anyagiakkal, mert a gyakorlat azt mutatja, hogy ez a legfőbb tényező a döntés során.

Minél kevesebbet tudsz egy weboldal elkészítésére fordítani, annál valószínűbb, hogy saját magadnak kell elkészíteni azt.

Egy egyszerűbb üzleti weblap 2-300 ezer forinttól indul a magyar piacon. Ezért már jó eséllyel egy jobb WordPress alapú weboldal tulajdonosa lehetsz. Ha ennél szűkebb a büdzsé, akkor érdemes online kurzusokból megszerezni a szükséges tudást, hiszen ezek jóval a 100 ezres határ alatt megvásárolhatóak.

2. Az elképzelés komplexitása

Sokszor megvan ugyan a tudás egy egyszerűbb website elkészítéséhez, viszont vannak annyira komplex elképzelések is, amelyekhez a kurzusokból felszedett tudás már kevés. Tipikusan ilyen a webshopok, az online szolgáltatás értékesítés és tagsági rendszerek kérdésköre. Épp ezért érdemes végiggondolni, hogy képes lennél-e minden egyes elképzelésedet te magad megvalósítani.

3. Idő és energia

kertész

Kép forrása: Envato Elements

Még egy elég szubjektív tényező. Lehet, hogy nem is akarsz ezzel az egésszel foglalkozni. Ilyenkor nyilván nem marad más, mint keresni egy webfejlesztő csapatot. Itt csak azt említeném meg, hogy érdemes ezt mérlegelni a legelején. Sokszor találkozni olyan esetekkel, mikor a vállalkozás tulaja számos befektetett munkaórát követően jön rá, hogy ez mégsem neki való.

4. Az üzemeltetésről

A weboldal elkészültét követően karban is kell azt tartani. Fontos, hogy mindig a legfrissebb szoftverekkel rendelkezzünk, rendszeresen biztonsági mentéseket kell készítenünk, át kell néznünk a naplófájlokat és még sorolhatnám. Éppen ezért érdemes az ehhez szükséges tudást is megszerezni, ha te építenéd fel a weblapot.

5. A forgalomszerzésről

Azzal, hogy kész a weboldal még nem fognak tömegek özönleni a felületre. Persze ha csak nem rendelkezel nagy követőbázissal, vagy ismertséggel. Épp ezért következő lépésként érdemes megfontolni, hogy online marketing oldalról hogyan lesz támogatva a honlap.

Természetesen ez is megtanulható kurzusokból és ki is szervezhető. Szóval egy újabb tevékenység, amit megint te magad fogsz megvalósítani, vagy kiszervezed azt egy-egy szakértőnek.

Konklúzió

Remélem ez a bejegyzés segített abban, hogy kicsit tisztábban lásd a weboldal készítés témakörét.

Ha saját kertészeti weblapot szeretnél, akkor két út van előtted és a tudásod, időd, büdzsét szerint érdemes felvázolni, hogy te magad fognál bele a folyamatba, vagy inkább rábíznád valakire.

Akárhogy is döntesz már jóval azon konkurensek előtt jársz, akiknek még meg sem fogalmazódott a fejében az online vevőszerzés gondolata. Szóval akár te magad készíted el a weblapot, akár kiszervezed azt, egy hatalmas lépést teszel annak érdekében, hogy kiaknázd az internetben rejlő lehetőségeket.

Képek forrása: Envato Elements

Hirdetés (X)

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Mozaik