árajánlat

Mi mindent célszerű megtenni annak érdekében, hogy az árajánlat kérések és azok menedzselése a lehető legnagyobb mértékben segítse elő a vállalkozásunk eredményességét? Illetve milyen hibákat jobb elkerülni az ajánlatokkal kapcsolatban?

A cikkben ezeket a kérdéseket vesszük át részletesen. Remélhetőleg ezzel is hozzá tudunk járulni némileg a standard gyakorlat tökéletesítéséhez.

Miért borzasztó szomorú dolog, ha az árajánlatok kezelése nem a várt szinten történik?

Leginkább azért, mert ezzel gyakorlatilag minden érintett csak rosszul jár. Veszít a potenciális vevő, akinek így tovább kell keresnie a megoldást. Ráadásként pedig a vállalkozásunk is veszíthet, hiszen elbukunk egy ígéretes vevőt.

Holott hogy egy példát mondjunk, a MiniCRM mint CRM szoftver segítségével mindez pikk-pakk áthidalható lenne. Eredményorientált vállalkozásként működve ma már egész egyszerűen nem fér bele, hogy nem megfelelő szinten menedzseljük az árajánlatokat.

Ha egy ajánlatot lassan, a megfelelő kommunikáció nélkül vagy sehogy sem biztosítja egy szolgáltató, akkor azt a céget nehéz komolyan venni. Ez pillanatok alatt presztízsvesztést, ezzel együtt pedig bevételkiesést okozhat.

Milyen szempontoknak kell érvényesülnie az árajánlatok menedzselésénél?

Az első és leglényegesebb szempont az időfaktor. Tudatosítva magunkban, hogy egy érdeklődőt nem ildomos megvárakoztatni. Amíg ugyanis az ajánlatunkra várakozik, közben azt kockáztatjuk, hogy a konkurencia a kegyeibe férkőzik.

Hasonlóképp kiemelt szerepe van a kommunikáció minőségének is. Erősen kifogásolható manapság az a lakonikus stílusban megfogalmazott pársoros ajánlat, ami a tényleges áron kívül alig tartalmaz bármilyen információt.

Ehelyett törekedjünk rá, hogy az ajánlat tartalmazza az elkért díjért cserébe biztosított termékek és szolgáltatások mindegyikét. Kiegészítve mindezt azzal, hogyan is fog kinézni az együttműködés, illetve a szolgáltatásnyújtás folyamata.

Árajánlat haladó szinten, ahogy az manapság már elvárható

A standard módon kezelt árajánlat esetében az egyik hibafaktor az emberi tényező. Ebben a kontextusban mindig a kollégák aktuális leterheltségén, figyelmén és motivációján múlik, hogy milyen gyorsaság és minőség mellett sikerül reagálni és választ adni az ügyfélnek.

Hosszabb távon – az eredményességre törekedve – ezzel nem ajánlott megelégedni. Pláne úgy, hogy a korszerű CRM rendszerek segítségével a folyamat akár automatizálható is. Például olyan formában, hogy az érdeklődő egy előre beállított űrlap kitöltésével kéri az ajánlatot.

Ahol a megadott válaszok mindegyikéhez előre beállított forgatókönyv van társítva. Így ennek alapján automatizáltan, emberi beavatkozás nélkül mehet ki gyakorlatilag bármilyen árajánlat. Gyorsabban és hatékonyabban, mint bármilyen más megoldással.

Kép forrása: PxHere.com

Hirdetés (X)

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Támogatott tartalom