rendezvénybiztosítás

A nyár a fesztiválok, és ezekkel együtt a felhőtlen szórakozás időszaka – persze nem azok számára, akik ezeket az eseményeket a szervezői oldalról kísérik végig. Egy fesztiválon ugyanis rengeteg dologról kell gondoskodni a vendégek biztonságától kezdve a megfelelő mennyiségű mosdó felállításán át egészen az ideális fellépők biztosításáig.

Az utóbbi években pedig egy új szempont is egyre nagyobb hangsúlyt kap, ez pedig nem más, mint a környezettudatosság.

Mielőtt zöldíteni kezdenénk…

Ahhoz, hogy egy igazán emlékezetes eseményt alkothassunk, először is betonbiztos alapokkal kell rendelkeznünk – amihez pedig jó előre el kell kezdenünk a szervezést. Fél évvel korábban minimum bele kell fognunk, de az a legjobb, ha már egy évvel az esemény előtt megtesszük az első lépéseket.

Meg kell határoznunk a fesztivál célját, össze kell állítanunk egy konkrét büdzsét, ki kell tűznünk az időpontot és le kell foglalnunk a kiszemelt helyet – ha még nincs egy állandó, bejáratott helyszínünk. Ezekkel párhuzamosan ki kell dolgoznunk egy marketingtervet is és összeállítani a csapatot, akivel dolgozni fogunk.

Ezen felül persze nem feledkezhetünk meg az előadók meghívásáról sem, amellyel együtt ki kell alakítanunk a menetrendet is. Nem utolsó dolog a megfelelő partnerek megtalálása sem, legyen szó frissítőket vagy ételt árusító vállalkozásokról vagy éppen a rendezvénybiztosításért felelős profi cégről.

Ez utóbbi különösen fontos, hiszen szervezőként az elsőszámú célunk ideális esetben az, hogy a résztvevők biztonságban szórakozhassanak. Végül, de nem utolsó sorban pedig készenlétben kell állnunk. Hogy mire? Nos, bármilyen váratlan eseményre!

7 lépés, ami zöldebbé tesz egy fesztivált

A fent felsoroltakról már mind gondoskodtunk? Megvan a rendezvénybiztosító cég, összeállt a csapatunk és a marketingterv is készen várja a startot? Szuper! Akkor itt az ideje, hogy elkezdjünk egy másik fontos szemponttal is foglalkozni: a környezetvédelemmel.

Az alábbi lépéseket követve egy sokkal fenntarthatóbb eseményt hozhatunk létre, amivel nemcsak a bolygónak teszünk jót, de sokkal szimpatikusabbá is válhatunk a potenciális közönségünk szemében.

Kevesebb hulladék, több újrahasznosítás

Ez az egyik kulcskérdés a fenntarthatóság terén: igyekezzünk minimálisra csökkenteni a termelt szemét mennyiségét! Ezt többféle módon is megtehetjük. Egyrészt, választhatunk olyan beszállítókat, akik környezettudatosak és elsősorban újrahasznosított termékekkel dolgoznak.

Helyezzünk el minél több szelektív szemetest a rendezvény helyszínén, és egyértelműen tüntessük fel, hogy melyikbe milyen hulladék kerüljön! Tiltsuk be a helyszínen az egyszer használatos műanyagokat, helyette újratölthető poharakat, papírszívószálakat biztosítsunk! Az esemény végeztével pedig mindenkit bátorítsunk arra, hogy vigye magával a szemetét, és azt lehetőség szerint hasznosítsa újra!

Közlekedés-kérdés

Igyekezzünk a résztvevők karbonlábnyomát csökkenteni úgy, hogy ösztönözzük őket a zöld utazásra – mondjuk azáltal, hogy könnyen hozzáférhető lehetőséget biztosítunk erre. Például együttműködhetünk egy olyan fenntartható autóbusz-szolgáltatóval, ami kényelmes és olcsó utazást tudnak biztosítani.

A helyszín kiválasztásánál is szem előtt tarthatjuk ezt a kérdést, részesítsük előnyben a vonatállomások közelében lévő területeket! Emellett pedig népszerűsíthetjük a ma divatosnak számító autómegosztó appokat és a kerékpáros lehetőséget is, ám ez utóbbihoz meg kell könnyítenünk a biciklis beléptetést.

Digitalizáljunk!

Amit csak lehet, tegyünk online elérhetővé. Ha az eseménynek van egy appja, oda mindent feltölthetünk, legyen szó egy térképről vagy éppen a napi menetrendekről. De ugyanez igaz a jegyekre is: biztassunk mindenkit a digitális használatra, hangsúlyozzuk a nyomtatás feleslegességét!

Megújuló energiaforrások

Nézzük át, hogy a rendezvény területén hogyan és milyen zöld energiaforrásokat tudnánk alkalmazni! Ehhez jó eséllyel szükségünk lesz egy profi cégre, egy zöldenergia-szolgáltatóra, ami felméri a lehetőségeinket és hasznos tanácsokkal lát el minket, hogy bolygó- és pénztárcabarát megoldásokra lelhessünk.

Csak a helyi!

Az ellátási láncok megválasztása óriási hatással lehet a rendezvény karbonlábnyomára. Lehet, hogy találunk egy beszállítót, aki szuper környezetbarát termékekkel dolgozik, például csak lebomló csomagolásokat alkalmaz, de az ország másik feléről érkezne a fesztiválunkra. Ilyen esetben sajnos lehet, hogy teljesen semmissé válnak azok a pozitív hatások, amelyeket egyébként elérnénk. Keressünk tehát mindig inkább helyi alternatívát!

Komposztvécék

A legtöbb fesztiválon a rettegett mobilvécéket alkalmazzák, pedig ennél sokkal környezetbarátabb megoldás is létezik: a komposztvécék. Ezek nemcsak, hogy nem keletkeztetnek szennyvizet, de minimálisra csökkentik a szagokat és nem is tudnak túlfolyni.

Ne tartsuk titokban!

Mint már említettük, a zöld szempontok egyre többek számára bírnak kiemelt jelentőséggel. Ma már könnyen megeshet, hogy valaki csak azért részesít előnyben egy fesztivált egy másikkal szemben, mert az többet tesz a bolygóért – és ez egy remek tendencia! Emiatt tehát célszerű hangot is adni az állásfoglalásunknak: bátran építsük bele a marketingkampányunkba azt, hogy mi igenis zölden gondolkodunk!

Kép forrása: 123rf.com

Hirdetés (X)

Comments are closed.

Friss cikkek innen:Zöld Zóna