Plakátok napjainkban is
Ha azt gondoljuk, hogy a plakátok szerepe már visszaszorulóban van, akkor tévedünk! Bár az online tér szinte teljesen átvette a szerepet az utcától, még a mostani digitalizált világunkban is jelentős befolyásoló erővel bírnak a plakátok.
Marketingerejük megkérdőjelezhetetlen. Gyakorlatilag a XIX. század második felétől a reklámipar meghatározó eszközként használja, mert folyamatosan képesek a megújulásra. Kiválóan lehet őket a kor igényeire szabni, ezért is töretlen a népszerűségük.
Akár beltéri rendezvényhez, akár kültéri használatra szeretne ütős marketingmegjelenést, például a Printpix Nyomda plakátnyomtatás terén is segíthet. Nemcsak a gyártásban, hanem a tervezésben is fordulhatunk hozzájuk.
Mi a plakát, és mi a céljuk?
Amikor plakátról beszélünk, egy egészen tág termékpalettáról van szó. Nagy méretű, nyomtatott hirdetési anyagokat jelent.
Úton-útfélen találkozhatunk kereskedelmi vagy politikai plakátokkal, de számtalan kulturális tematikájú hirdetmény is szembe jön velünk nap mint nap. Bármelyikről is legyen szó, minden esetben a cél a figyelemfelkeltés és a meggyőzés.
Milyen egy jó plakát?
Amikor látunk egy hirdetményt, és az megmozgat bennünket, felkelti az érdeklődésünket, akkor a plakát elérte a célját. Mi jellemzi részletesebben?
- A legfontosabb, hogy egy hirdetmény ne legyen telezsúfolva információkkal.
- Mind tipográfiailag, mind grafikailag harmonikus, egységes maradjon és lényegre törő.
- Az olvashatóság alapvető szempont.
- Egy plakát nem tömegcikk, akkor jó, ha egyedi, és első ránézésre mély benyomást hagy bennünk.
- Lényeges az esztétikum, letisztultság.
- Lehet színes, fekete-fehér, bármilyen méretű, de unalmas nem lehet!
Hol használjuk?
Plakátoknál egyik lényeges dolog a dizájn, de hatékonyság szempontjából ugyanolyan fontos az is, hogy hová lesznek kihelyezve. Hová érdemes?
- Közösségi tereken, csomópontokon széles célközönséget szólíthatunk meg vele.
- Fontosabb események, koncertek, fesztiválok közelében vagy magukon az rendezvényeken szintén nagy az elérés.
- Léteznek buszokon, villamosokon alkalmazható verziók, ezek a külső felületre nyomtatott járműreklámok.
Technikai jellemzők
Alapanyagtól függően egy plakátot beltéren és kültéren is használhatunk. Utóbbi esetben a kék hátú plakátpapír javasolt. Belső terekben akár irodákban, üzlethelyiségekben vagy rendezvényeken is jól mutat. Ehhez 140 g-os plakát- vagy 200 g-os fotópapírt érdemes alkalmazni.
Méret tekintetében is végtelen variáció létezik. A Printpix Nyomdánál például 160 cm széles és akár 50 m hosszú hirdetmények is gyárthatók tekercses plakátnyomtatókkal. Ettől szélesebb anyagok már illesztéssel készülnek.
Láthatjuk, hogy a lehetőségek tárháza végtelen. Ha megvan a megfelelő tartalom és célcsoport, kell egy jó dizájn, és az eredmény nem marad el!
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)