Többcsatornás marketing a sikeres webáruház titka

Ahhoz, hogy egy webáruház sikeres legyen, minél több vásárlást kell generálnia. Gyakran előfordulhat, hogy a látogatók épp csak benéznek az oldaladra. Talán megnézik a termékeidet, vagy akár kosárba is helyezik őket, de a döntő pillanat előtt meggondolják magukat.
Ha azonban nem így történik, és a tranzakció létrejön, érdemes tudnod, milyen úton jutott el hozzád a vevőd. Ez az információ egyrészt segít továbbfejleszteni a jól működő funkciókat, és javítani az esetleges hiányosságokon.
Gyűjts és analizálj
Ha webshopot üzemeltetsz, számos olyan adat áll rendelkezésedre, mely hatékonyabbá teheti a működésed. Hasznos tudnod, hogy mely célcsoportból kerülnek ki a vásárlóid, és honnan navigálnak a te oldaladra.
Ugyancsak jó, ha tisztában vagy vele, kik és mennyi időt töltenek a webshopodban vásárlás nélkül. Ha összegyűjtöd ezeket az információkat és kielemzed őket, máris közelebb kerültél a sikerhez.
Ugyanis akkor tudsz hatékonyan tenni a vevőid számának és a bevételednek a növeléséért, ha tisztán látod az üzleti működést.
A keresőmotorok szerepe
Sok vásárló a keresőprogramokon keresztül talál rá a webáruházadra, ők sokszor organikus úton jutnak el hozzád. A legnagyobb kereső analizálja is a keresési előzmények adatait, így nyújtva segítséget számodra. Ebből ugyanis megtudhatod, milyen kulcsszavakra keresve kerülsz fel a keresési listára.
Ha ezek a keresési kulcsszavak valóban jellemzőek a vállalkozásodra, akkor jól működik a SEO a weboldaladon. Azonban ha nem, akkor el kell kezdened keresőoptimalizálni.
Így ugyanis sokkal nagyobb eséllyel jutnak el hozzád olyan felhasználók, akik tényleg a te termékeidet keresik. Ezáltal a megvalósult vásárlások száma is növekedni fog.
Fontos a közösségi média megjelenés
Az utóbbi időben nem csak az emberi kapcsolatokban, hanem a marketing világában is jelentős szerep jut a közösségi médiának. Legyen szó a videó- vagy képmegosztó portálról, vagy a legnagyobb közösségi médiaplatformról, széles vevőkört jelenthet.
A közösségi oldalak által gyűjtött elérési adatokat is érdemes analizálnod. Mivel ezeken a felületeken jól láthatóan jelenik meg a branded, felmérheted, mennyire sikeres a márkád. Ha nem vonz túl sok látogatót, és kevés a realizált vásárlás ebből a forrásból, akkor fejlesztened kell.
A hírlevélnek nem áldozott le
Többször jósolták azt, hogy az e-mail-marketingnek nincs hosszú távú jövője. Ezt azonban nem igazolják a tapasztalatok. A vásárlók igénylik az értékes információkat, amelyeket a jól megírt, tartalmas hírlevelek közvetítenek.
Épp ezért érdemes energiát fektetni a stabil olvasótábor kialakításába. Közülük ugyanis sok visszatérő vásárlót nyerhetsz, akik akár tovább ajánlhatják a vállalkozásodat az ismerőseiknek.
A közvetlen marketing helyett hasznos ismereteket közvetíts ezen a csatornán a feliratkozók felé. Különösen, ha azt látod az adatokból, hogy pozitívan reagálnak a vevőid.
Hirdetés (X)